Maandag 6 juni 2016 - Reisverslag uit Prestatyn, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Maandag 6 juni 2016 - Reisverslag uit Prestatyn, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Maandag 6 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Prestatyn

Waarschijnlijk liep ik gisteren al een dag vooruit, vandaag is het 6 juni!
We stonden op met zonneschijn, later was er wat hogere bewolking. We vertrokken vanaf de camping naar Watersmeet. Er was even verwarring nadat we de camping uit gingen, daar was een aanwijzing 3 kanten op, met onbekende namen, maar we besloten rechtdoor te gaan. Tussen een redelijk stijle wallenkant met net ontspruitende varens, vergeet-mïj-nietjes en koekoeksbloemen vervolgden we de tocht tot wij bij een open uitzicht kwamen over weide en zee, prachtig, we continueerden naar links. Het was een smal pad, maar mensloos! Heerlijk. Tussen bloemen en bijtje en hele kleine vlindertjes. Het was als een bergpad, maar toch ook weer niet, je voelt dat de zee dichtbij is. Na iedere bocht doemde de volgende heuvel op als een ronde bonbon met lintjes van stenen muutjes en andere lintjes overdwars van bloeiende vlierbes, meidoorn en laag gehouden eikjes. We klommen omhoog, het was warm em daalden in een dalletje met schaduw en vocht, daarna een droog weiland over. De temperatuur was wel iets om rekening mee te houden, maar geljkkig hadden we een fles water bij ons... we daalden af en kwamen bij het doel: Watersmeet house, wat ooit gebouwd is als een 'fishing lodge' in de Victoriaanse tijd. Nu overgenomen door de National trust, wordt geëxploiteerd als tea garden. Daar wat gedronken met lokale lekkernijen, afgerond met onze eigen broodjes. Van hier uit namen we de dalende weg langs de rivier de Lyn naar Lynmouth. Het haventje lag leeg met eb en de bootjes rusten op hun kant. We namen de cliff railway: een baantje wat al 100 jaar Lynmouth en Lynton ( boven) verbinden. Het kabelbaantje werkt met het gewicht van water, doordat net boven wagonnetje altijd iets meer water aan boord heeft (afgewogen tegen de hoeveelheid passagiere) trekt de ander zichzelf naar boven. Vandaar uit naar de camping was nog wel een stukje verder dan gedacht, maar dan is een douche ook wel weer heel lekker en verdiend. Op het menu stond hertenbiefstuk uit Nieuw Zeeland, belachelijk ze lopen om de hoek, maar goed... Even wat donderwolken ten westen van ons gaven aan dat het elders regende... Morgen wordt waarschijnlijk Exmoor Park. Erg rustige camping waar je gaat slapen, alleen met de geluiden van vogels en schapen en s ochtends word je ook wakker door de vogels.