Dinsdag 7 juni 2016 - Reisverslag uit Prestatyn, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 juni 2016 - Reisverslag uit Prestatyn, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

07 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Prestatyn

A rather murky start of the day, we werden wakker met bedauwde ramen. Tja, dan even het plan omgooien, het heeft geen zin om in de dwalende mist over the moors te gaan lopen. De keuze valt op Arlington court, tijd voor wat cultuur! Langs de weg naar Barnstable staat het huis goed aangegeven. Alington court is geschonken aan de National Trust in 1949 toen de laatste telg ( een ongetrouwde dame) van de lange bloedlijn van de familie Chicest er overleed. Het is een prachtig park, met een prachtig huis. Mevrouw heeft veel gereisd en heeft veel verzameld. Ook een vijverpartij, een Victorian garden en een grote ommuurde moestuin maakt deel uit van het complex. Tot slot bezoeken we de uitgebreide stallen met de grootste collectie rijtuigen van Engeland. Grappig is te lezen dat een van de grootste fouten bij het restaureren is te veel poetsen, waardoor dingen onherstelbaar verslijten. Ook is het nu ondenkbaar dat men vroeger 'a Grand Tour of Europe' deed met eigen koets! De grote steden werden aangedaan tot aan Rome aan toe!
We reden vanuit Arlington court via de B3358 naar Simonsbath, een knooppunt in Exmoor Park. Het weer is opgeklaard en de zonnebril kan op.Grappig genoeg waren we geen van beiden onder de indruk van de heuvels met schapen. Ik weer niet wat we verwacht hadden, maar dit niet. Niet ruig genoeg, niet uitgestrekt genoeg en Moors zijn toch ook moerassen? We zullen nog wat navraag doen. (B3223 terug naar de camping). We overwogen nog een wandeling te maken, maar ondanks de paracetamol, waarmee ik gisteren mijn versleten heup bedot heb, weet deze vandaag weer dat eindeloos lopen niet pijnloos is. Ach morgen is er weer een dag...