Donderdag 9 juni 2016 - Reisverslag uit Mortehoe, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Donderdag 9 juni 2016 - Reisverslag uit Mortehoe, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Mortehoe

Wat een prachtige plek op de camping. We kunnen het tijd en de rotsen die net hun hoofd boven water houden precies volgen. Niemans staat om ons heen en je wordt wakker van het fladderen van een fazant. We lopen vanaf de camp er plek naar beneden naar het south west coastal path. Vandaag gaan we richting west naar Lee. In de bergen klim je naar boven, geniet van het uitzicht en loop je weer naar beneden. Dit pad brengt je op de top van een klif (80 m hoog) en weer naar beneden naar het strandje wat je net van bovenaf zag, dan klim je weer ( met of zonder traptreden, beter zonder) kijkt uit over de volgende cove en daalt weer. Het zijn echt weergaloze uitzichten, de zee schuimt in de diepte, de zon schijnt op je schouders en als je beneden komt, ruik je weer het zeewier in de warmte. Als je het land inkijkt zie je de heuvel en de koeien (die zijn nodig voor the cream teas!). Het is een pittige wandeling naar Lee, maar prachtig. We genieten van een Ploughmans lunch in de pubgarden van Grampus Inn. We overleggen over de terug tocht, maar ik denk niet dat mijn heup al dat stijle klimmen nog een keer wil doen. We besluiten via de country terug te gaan. Dat is ook een heel afwisselende route van uitzichten en fleurige laantjes. Het is wel warm en we vinden het niet erg als Mortehoe weer in zicht is. Even bij de pub wat drinken, bij the village shop wat kopen en terug naar de camping. Het weer is werkelijk stralend, maar op zee wel wat mist. Gisteren hadden we prachtige uitzichten. Wie weet wat morgen geeft...