Zaterdag 11 juni 2016 - Reisverslag uit Bude, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Zaterdag 11 juni 2016 - Reisverslag uit Bude, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Zaterdag 11 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bude

We waren nog niet klaar met plannen gisteren of het begon te regenen, nee te hozen! We wilden eigenlijk nog naar het dorp lopen voor een pubdinner, maar het werd een noodrantsoentje! Niet erg, lekker warm, gezellig en droog. Vroeg bedje gemaakt en vroeg weer op. Het is weer droog en voor de laatste keer ontbijten we met spectaculair uitzicht ( het went wel een beetje). We rijden naar een dicht bijzijnde gas leverancier, want een van de twee flessen is op. Hij heeft precies de fles die wij nodig hebben, maar met een totaal andere aansluiting! 1 straat verder is een camper/campeershop daar kopen wij een andere aansluiting (nog nooit iets over gelezen en deze heren hebben het ook nooit bij de hand gehad, vreemd). Het geheel neemt even in beslag, maar alles is oke, met nieuwe fles en aansluiting rijden we weer weg! We zijn naar Barnstable gereden en hebben de Pannier Market bezocht. Een oude markthal, waar plaatselijke producten en voeding wordt verkocht, heel Engels, heel gezellig. We kopen alleen een zelfgemaakte gerookte forelpate... de rest halen we in de supermarkt. We verlaten dit stadje en rijden langs de rivier the Torringe naar Great Torrington. Daar is de RHS Rosemoor garden. Heel uitgebreide, eindeloze tuin met rozentuinen, cottage- , groente-, exotische en watertuinen. Dit was de perfecte plaats (en tijd) voor een cream tea. Er was zelf een scone met kaas, dus we kregen de bekende clotted cream, scones en aardbeien jam en 1 keer de kaasscone met extra cheddar en applechutney! Smullen. Daarna waren wij minder blij met de TomTom, die ons via hele nauwe weggetjes naar Bude wilde brengen. Met de kaart erbij kwamen wij tot bredere en veiliger wegen. In Bude is het weer een gewone saaie camping in vakjes verdeeld, maar wel met sanitair vlak bij en electriciteit voor alles.... Morgen verder richting zuid-west...