Zondag 12 juni 2016 - Reisverslag uit Hayle, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Zondag 12 juni 2016 - Reisverslag uit Hayle, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Zondag 12 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

13 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Hayle

Met een warm dekbed binnen over ons en een witte deken van mist buiten werden we wakker. Gelukkig konden we tussen dikke buien door even vuil waer storten en schoonwater laden. Onderweg naar Tintagel was het zicht tussen de heuvels af en toe minder dan 50 meter, niet prettig rijden. Bij Tintagel geparkeerd op een enorm parkeerterrein. Het kasteel van king Arthur is van the English heritage, we zijn lid geworden voor overseas- visitors. Wat er over is van het kasteel is niet indrukwekkend, de plek en de uitzichten wel! Prachtige kustcliffen rondom, je moet er wel even voor klimmen, maar dat is het zeker waard. Vreems was te zien dat de zon verder doordrong, maar nog altijd mist verder landinwaarts. Gelukkig was alles verdwenen toen wij weg reden. We tikten Camelford in, zodat wij zeker wisten dat we over grotere wegen geleid zouden worden. Vandaar uit vervolgden we weer de grotere A39. Een mooie afwisselende route, geen snelweg. Afslag naar Padstow de A389, waarvan je een bepaalde breedte zou verwachten, nou niet dus. Gelukkig hadden we de lokale rode lijnbus achter ons rijden, dus we werden wel gezien. Je bent toch af en toe verbaasd hoe slecht mensen de grootte van hun eigen auto kunnen inschatten! Velen komen waarschijnlijk uit de pub en rijden aan de Europese kant van de weg... In Padstow parkeerden wij de auto bij Tesco en deden gelijk boodschappen. Later zagen we dat er beneden langs de kades genoeg parkeerpleinen zijn. We liepen langs de haven (afgesloten met een sluisje zodat er water in de haven blijft bij eb)en keken bij een orkest wat speelde op de kade ter gelegenheid van the Queen haar 90e verjaardag. Die Engelsen hebben toch een gave van iets authentieks, mooi ouds een kermis te maken. Overal kun je onzin kopen en de gevels worden verstopt achter icecreamvans, niet 1 maar tientallen en als je geen ijs wilt, is er wel een lelijke fish and chips kraam waar je gratis de stank van mee krijgt. We hadden al weer helemaal onze buik vol van mensenmassa's en liepen weer de heuvel op naar Tesco en de camper. Vandaar uit reden we via de B3274 naar de A39. De eerste veel minder smal en met mooie vergezichten. Het Cornish landschap is lieflijker dan Devon. We reden naar Hayle naar de Beach View park. De camping doet zijn naam eer aan. We staan wel eens waar in de volle wind van de oceaan, MAAR wel met uitzicht tot St. Yves! Ben benieuwd wat we morgen zien...