Donderdag 16 juni 2016 - Reisverslag uit Helston, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Donderdag 16 juni 2016 - Reisverslag uit Helston, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Donderdag 16 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Helston

We zinn gewekt door de zon! Iedere morge ( ook al regent het) openen we het dakluik en zeggen, GOEDEMORGEN ZON! Het heeft dus geholpen. We namen de prachtige route ten westen van st.Ives (B3074?). Over de kliffen zie je de zee terwijl je in een koien landschap met muurtjes rijdt, heel bijzonder. Een geplande parkeerplaats op de kaart was een punt om met de rugzak, richting uitzicht, koffie te gaan drinken. Even van de weg af richting zee gelopen...Nu kun je tegenwoordig met kaarten en Google maps veel plannen, maar dit uitzicht stond niet op de kaart! Geweldig naar west en oost prachtige kliffen. Er werd onder ons zelf geoefend met rotskletteren. Halverwege de kop koffie kwamen 3 helmpjes over de klif, 1 jonge man en 2 aziatische meisjes, die glimmend aankondigen dat ze weer van voor af aan zouden beginnen! We reden door naar het westen, de weg was af en toe smal, maar genoeg uitwijk punten. Net toen ik drie boerderijen heel nauw had gerond, stond ik koplamp in koplamp met een dubbeldekker, deze meneer kende de weg en begreep dat ik niet achteruit kon... Dat was de enige confrontatie vandaag. We hadden bedacht dat het leuk zou zijn vanaf een camping naar Lands End te lopen, maar toen hoorden we van iemand dat er in Sennen Cove ook parkeerplaatsen waren. Aldaar aangekomen de wandelschoenen onder gebonden en het South West coastal path opgezocht. Breede paden, er zin veel mensen die hier de benen strekken nadat ze uit de bus zijn gestapt bij Lands End. Onderweg picknickten we met heerlijke kaviaar salade en gerookte eendenpate. Je kunt wel verbranden, maar er moet ook wel wat brandstof in! Lands End is, als je het meg de auto bereikt, 1 grote kermis. Alle lichtjes flikkeren je tegemoet. Wat dat betreft was een mooi punt van waar wij kwamen aanlopen. Rustig, sereen, natuurlijk, gewoon tot het puntje gaan! Akelige rotsen liggen daar beneden, dan hoop je dat je motor het blijft doen, als je langs deze puntjes moet....
Terug bij de camper ( tocht een wandeltochtje van 2 1/2 uur) een andere camping opgezocht in de ANWB gids. Die was 18 km verderop, dus dat was te overleven. Leuke kleine camping met uitzicht op point Lizzard. We zitten noord oost van Penzance. Morgen naar Michaels Mount...