Zondag 19 juni 2016 - Reisverslag uit Falmouth, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Zondag 19 juni 2016 - Reisverslag uit Falmouth, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Zondag 19 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

19 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Falmouth

Zo schoon als de hemel gisteren was, zo troebel is het vandaag! Regen en mist! Onderweg hadden we zelf het mistlicht aan.
Aangekomen op de camping in St. Just in Roseland, leek het droger te worden, maar dat heeft vandaag nooit langer dan 5 min geduurd. Het is weer een totaal andere camping en zo vol hebben we ze nog niet mee gemaakt. De mensen die aankwamen hadden allemaal reserveringen, maar voor ons was er ook nog een mooie plek met als motto: als er geen uitzicht is, willen we ook geen inkijk. Een knus hoekje tussen een coniferenhaag en een bosje. Het buitenmeubilair blijft maar mooi binnen, want buitenzitten zal er niet van komen deze dag. De bus buiten de camping stopt op de juiste minuut voor ons, daar kan de NS toch nog wat van leren. St. Mawes ligt ten oosten van Falmouth, gescheiden door Carrick Roads (nee, dat is een water). Het is een klein lief plaatsje gebouwd tegen de rotsen rond een baai. Er liggen veel zeiljachten te botsen met de golfjes. Het regent en blijft regenen. We lopen de heuvel op naar the castle. Maar tijdens de klim in regen en wind besluiten we dat we meer zin hebben in een Sunday roast, dus gaan een pub binnen en zijn nog net op tijd om een 'roast with all the trimmings' te bestellen voordat de keuken sluit. Overal zien we fresh caught lobster te koop aangeboden, maar hebben dit nog niet op een menukaart gezien. De roast was fantastisch en die Engelsen hebben ook door dat een peen en een boontje waar je nog op kunt kauwen een boel gezonder zijn dan die doorgekookte slurrie, die je vroeger kreeg. Hierna keken we nog van boven het dorp naar beneden naar de baai, maar het bleef troosteloos (maar niet koud) en we keerden terug naar de camper. Morgen gaan we met een bootje naar de overkant....