Maandag 27 juni 2016 - Reisverslag uit West Bay, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Maandag 27 juni 2016 - Reisverslag uit West Bay, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Maandag 27 juni 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, West Bay

Vanmorgen werd ik gewekt door de zon achter de gordijnen, Tot nu toe hadden we onze paraplu nog niet gebruikt, maar onze zonnebrillen ook niet! Lekker in de zon ontbeten, toen op weg naar Torquay, fase 1. Torquay staat bekend als de Engelse Riviera, in die sferen kwamen wij niet. Met een budget van £ 1000 , had ik al een hoop veranderingen kunnen aanbrengen, waaronder een paar tropisch aandoende plantenbakken, wat leuke franse straatlantaarns etc. Het deed allemaal ' net niet' aan. Ze gaan er erg prat op om palmen te planten, maar dat zijn van die ' door de nachtvorst aangevreten' exemplaren, dus ook weer: net niet. We banjerden over de kade, langs de haven, koffie in de zon en weer verder. We reden om Exeter, richting Lyme Regis. Voor dat plaatsje sloegen we af naar Seaton. Daar parkeerden we de camper pakten de rugzak vol met lekkers voor fase 2. We togen naar...tja, dat weet je nooit... Er was een kade met aan beiden uiteinden kliffen! We picknickten op een bankje en spreidden toen onze plaid uit op het strand in het grint om te genieten van de zon. Beetje wind, boel zon, pfff even oppassen. Wat een zomerse dag. We reden verder naar Lower Eype en zette de camper op een mooi plekje op de camping. Er was nog een mooier plekje, maar wij hebben ervaring met zeezicht en wind! Fase 3, wandelschoenen aan, we vonden het South West Coastal Path en liepen naar West bay. Mooi om te zien hoe anders de kliffen gevormd zin hier. In Noord Devon veel leisteen, Cornwall graniet en hier zandsteen. Tijd voor een pint bij The George (pub). Het weer leek nu wat te veranderen, dus we liepen weer terug. Iedereen zat inmiddels in zinn camper/caravan, maar wij zaten uit de wind nog lekker te genieten van uitzicht op the Lyme bay en de zon. Nu zijn we binnen in het restaurant en kijken met de Engelsen de voetbalwedstrijd Engeland-IJsland van de EK. Spannend. Morgen weer zo'n zonnige dag?