Dinsdag 5 juli 2016 - Reisverslag uit Clacton-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 juli 2016 - Reisverslag uit Clacton-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 juli 2016

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Clacton-on-Sea

Ons laatste dagje! Na een mooie dag gisteren begint deze dag met een spatter, maar gelukkig is het weer zonnig voor het buitenontbijt. We hebben geen haast, want er staat maar 1 ding op het programma: Beth Chatto's gardens. Dit is ten noorden van Colchester, dus dichtbij. De tuinen zijn nu openbaar, maar begonnen als haar privé tuin. Verschillende hoeken zijn verschillend ingericht. Er is o.a.een gravel garden, woodland, een reservoir- en een shade garden. Persoonlijk vind ik het niet de meest mooie kleurcombinaties. Op de audio, die ik mee kreeg, vertelt zij zelf ( nu 93 jaar) dat ze met schade en schande geleerd heeft. Ik doe wat ideeën op voor Otterlo en vraag of hier ook konijnen zitten. Ja, vertelt de mevrouw van de plantenwinkel, vroeger ving de kat de baby konijnen, maar is nu te oud... We kopen 2 planten als souvenier. Omdat het nog niet zo laat is, rijden we nog even naar Clacton on sea. Dit is typisch een Engelse badplaats met kermis en pier op houten palen. In de stralende zon drinken we de laatste 'pint of ale'. Morgen stomen we naar de andere kant van dit water.