Woensdag 8 juni - Reisverslag uit Mortehoe, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu Woensdag 8 juni - Reisverslag uit Mortehoe, Verenigd Koninkrijk van Michelle Burema - WaarBenJij.nu

Woensdag 8 juni

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Mortehoe

Wij denken gezond te ontbijten, hebben twee bekertjes met een aardbei erop gekocht en gaan ervan uit dzt het aardbei yoghurt is. Toen ik het nogmaals bekeer, nadat ik een appel, banaan en meloen had klaar gemaakt: het w as double cream! Wel erg lekker. De mist trok op, de zon probeerde door te komen en wij reden richting Ilfracombe. Even een verkeerde afslag bracht ons op een witte weg en dat zijn de wegen waar je niet moet zijn als camper.
Alles ging goed. Ilfracombe is een lief klein plaatsje aan de kust met een RNLI station van 1996. Leuk oud haventje, mooie lighthouse hill met St. Nicolas chapel, mooi uitzicht. Wie zegt dat je een groot huis nodig hebt om 14 kinderen groot te brengen, de lighthousekeeper deed het op nog geen 60 vierkante meter. Damien Hurst heeft een interessant beeld geschonken, een zwangere dame met een groot zwaard boven haar hoofd en een kind in haar buik ( denk dat dit wel een discussie heeft gegeven bij de bevolking). Op de volgende heuvel ook een prachtig uitzicht: capstonehill. Op de terug weg wat lekkere cornish pastries gekocht. Door naar Mortehoe. Duidelijk aangegeven weg, niet te breed, maar wie verwacht een gele dubbeldekker!!
Afijn, achter uit gereden naar een breder stuk van de weg ( (alle auto's achter ons ook) als we dit overleven overleven we alles. Camping gevonden, maar niemand had ons voorbereid op het uitzicht! We staan in een veld vrij van alles in iedereen met uitzicht op Rockham bay. Eerst nog zo mistig ( zelfs om 15.00 uur) maar toen uitzichten! S avonds zelf Lundy island gezien 20 mijl uit de kust, Ierland konden we ook zien met de kijker. Fantastisch. Welk restaurant geeft deze uitzichten? Morgen in de mist?